Haber

CHP Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal, Suriyeli öğrencilere sağlanan avantajları eleştirdi

CHP Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal, Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün kentte 4 okulda uygulanan Sosyal ve Ekonomik Uyum Projesi’ne (SEUP) ilişkin açıklamasına ilişkin, “Açıklamasının ayrıntılarında ayrımcılık itiraf ediliyor. Suriyeli öğrencilere erişim, kırtasiye, kıyafet, çanta, ayakkabı… “Çok paralı, nakitli, limitli alışveriş kartlarına ne dersiniz? Hatta Milli Eğitim’in resmi sayfasında Suriyeli öğrencilere sağlanan avantajlar, ücretsiz servis, öğle yemeği, kıyafet, çanta ve kıyafet desteğinden bahsediliyor. Bu imkânlar usulüne uygun olarak seçilenler dışında Türk öğrencilere verilmemektedir.” dedi.

Şanlıurfa’da dört okulda uygulanan “Sosyal ve Ekonomik Uyum Projesi (SEUP)” hakkında açıklamalarda bulunan CHP Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal, Turgut Özal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ndeki öğrencileri ziyaret etti. Tanal daha sonra Twitter hesabından şu açıklamayı kaydetti:

“Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, SEUP projesi kapsamında Turgut Özal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi başta olmak üzere Şanlıurfa’daki 4 meslek lisesinde tüm Suriyelilere ücretsiz yemek verilirken, Türk öğrencilere gıda yardımı yapılıyor. her bir Suriyeli öğrenci için listeye konulanlar hariç bu haktan muaftır.Ancak Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü detaylarında ayrımcılık kabul edilmektedir.

“SURİYELİ ÖĞRENCİLERE VERİLEN HAKLARDAN TÜM TÜRK ÖĞRENCİLERİNİN FAYDALANMADIĞINI KABUL ETMİŞ OLURSUNUZ”

Açıklamada, proje kapsamında her bir Suriyeli öğrenciye karşılık yemek yiyebilecek Türk öğrencilerin okulda oluşturulan bir komite tarafından belirlendiği belirtildi. Maddi durumu yetersiz olan, barınma evinde öğrenci sayısı fazla olan ve yetim öğrencilere öncelik verildiği belirtiliyor. Şanlıurfa’da bu kriterden bahsettiğiniz fakir olmayan aile kaldı mı? Açıklamanızda bile okuldaki tüm Türk öğrencilerin Suriyeli öğrencilere tanınan haklardan yararlanmadığını kabul ediyorsunuz. İş uğruna bir açıklama yapıyorsun!

“BU FIRSATLAR SEÇİM İŞLEMİ HARİCİNDE TÜRK ÖĞRENCİLERE SAĞLANMAZ”

Turgut Özal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yemekhanesinde 30 adet masa ve 120 adet sandalye bulunmaktadır. 200 kişilik yemek ihalesi yapıldı. Okuldaki tüm öğrencilere yemek veriliyorsa, yemeğe götürülen öğrencilere neden okuldan uzaklaştırma yapılıyor? Suriyeli öğrenciler için ulaşım imkanları, kırtasiye, kıyafet, çanta, ayakkabı, nakit para, yüksek limitli alışveriş kartları hakkında ne dersiniz? Hatta Milli Eğitim’in resmi sayfasında Suriyeli öğrencilere sağlanan avantajlar, ücretsiz servis, öğle yemeği, kıyafet, çanta, kıyafet desteğinden bahsediliyor. Bu imkanlar usulüne uygun olarak seçilenler dışında Türk öğrencilere verilmemektedir.

“NEDEN TÜM ÖĞRENCİLER YEMEK SALONUNA GELMEYİP ÜCRETSİZ YEMEK YEMEK YEMEKLERİ YEMEK YEMEKLERİ YEMEK SALONUNA GELMİYORLAR?”

Burada yemekhanede sohbet ettiğimiz öğrenciler artan yemeklerin Türk öğrencilere yedirildiğini ifade ettiler. Bu ayıp sana yetmez mi? Görüştüğümüz Suriyeli öğrenciler de bu ayrımcılıktan rahatsız. Hala savunuyor musun? SEUP meup bilmiyoruz, neden okulda okuyan tüm öğrenciler yemekhaneye gidip bedava yemek yemiyor? Suriyeli arkadaşları yemekhaneye gidip yemek yerken Türk öğrencilerin tersten bakması sizi hiç rahatsız etmiyor mu?

“KAPININ KOLLARI BİLE YOK EDİLEN KONTEYNER SINIFLARINI GÖRDÜK”

Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerini davet etmek istiyorum. Tüm öğrenciler ve velileri ile birlikte halkın karşısına çıkalım. Saçma sapan konuşan istifa etmelidir. Ayrıca Şanlıurfa’da halen birleştirilmiş sınıf uygulaması var, kaplarda eğitim var, hijyenden ve sağlıklı ortamdan uzak okullar var. Örneğin merkez ilçe Karaköprü’nün Akpınar Mahallesi’nde bulunan Akpınar İlkokulu’nda 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri tek öğretmen gözetiminde tek derslikte eğitim görüyor. Okulun tuvaleti harabe ve hijyenik değil. Ceylanpınar’da tekrar ziyaret ettiğimiz Aşağı Esence İlkokulu’nda öğrenciler, okul bahçesinde otlarla kaplı kibrit ve oyun oynayacakları alanın olmamasından, kendilerine verilen park sözünün tutulmamasından şikayet ettiler. Konteynerden okula dönüştürülen mekanda birleştirilmiş sınıf uygulamasıyla eğitim gören öğrenciler, 4 kişiyle yan yana oturduklarını, bazen sıra yüzünden tartıştıklarını söylediler. Kapı kolu bile olmayan enkaz halindeki konteyner sınıflarını bizzat gördük ve bu rezaletin resimlerini bizzat yayınladık.

ŞEHİRDE EĞİTİM KALİTESİNİ YÜKSELTMEYE BAKMAK YERİNE BANA LİSANS VERİYORSUNUZ.

Aşağı İyice İlköğretim Okulu’nda öğrenciler için ayrılan tuvalet kullanılamaz hale geldi. Tuvalet ihtiyaçları için okula yakın evlere gittiklerini belirten öğrenciler, sadece öğretmenlerin kullanabileceği tuvaletin kendileri tarafından temizlendiğini ifade ettiler. Okulda temizlik görevlisi bulunmamakta, çöp toplama, temizlik ve soba dolumu öğrenciler tarafından yapılmaktadır. Söz konusu okulda ilkokul 2. sınıf öğrencisi okul tabelasındaki ‘Milli Eğitim Bakanlığı’ yazısını okuyamadı. Ne diyorsun, neyi savunuyorsun? Şanlıurfa’da öğrenciler Afrika’dan daha kötü koşullarda eğitim görüyor. Aslında Şanlıurfa eğitimde başarı sıralamasında hep sonlarda geliyor. Şehirdeki eğitimin kalitesini yükseltmeye çalışmak yerine beni konuşturuyorsunuz.”

Kaynak: ANKA / Siyaset

bulancak-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu